pro rozvoj spolupráce a komunikace
Pravidla
Lze hrát i více týmů proti sobě a vyhraje ten, kdo bude rychlejší.
Hra podporuje komunikaci a kooperaci mezi hráči. (Zároveň z ní lze velmi dobře vyčíst postavení jednotlivých lidí ve skupině - kdo je velitel, kdo oportunista atd. :-)
Pravidla
Cíl hry: rozvoj spolupráce, poznání vlastní dominance či submisivity
Doporučení: provést závěrečnou reflexi
Kopírka po paměti
Každý tým má za úkol překreslit obrázek, skládá se však z pozorovatele, spojky a kresliče a každý umí jen něco.
Pravidla
Hrají tříčlenné týmy. V rámci týmu si hráči rozdělí role pozorovatele, spojky a kresliče. V průběhu hry již nebude možné tyto role změnit.
Dále potřebujeme jeden nebo raději více obrázků. Měly by být poměrně snadno popsatelné jak do tvaru, tak do rozměrů a do barvy, hodí se použít čtyři barvy lihových fixů na čtverečkovaném papíře. Obrázky by měly být přesně popsatelné a skládat se z geometrických tvarů (např. domeček s okýnkem a dvěřmi, různé abstraktní symboly apod.)
Na jednom místě založíme Zdroj. Zde jsou umístěny zdrojové obrázky. Asi padesát metrů od něj je Cíl. Okolo Zdroje je ochranné pásmo, kde se smí pohybovat pouze Pozorovatelé (a na druhou stranu, Pozorovatelé jej nesmí opustit). Obrázky by měly být umístěny tak, aby je kromě Pozorovatelů nikdo nemohl omylem zahlédnout. U Cíle jsou zase umístěni kresliči, každý vybaven čtverečkovaným papírem a sadou psacích potřeb potřebných k nakreslení kopií obrázků ve Zdroji. Kreslič je jediný, kdo smí kreslit.
Protože Pozorovatel jako jediný vidí obrázky a nemůže opustio ochranné pásmo, musí se pokusit popsat obrázky včetně jejich rozměrů, barev, tvarů a dalšch významných vlastností Spojce. Ta si toto musí zapamatovat a přetlumočit kresličovi, který takto zprostředkovaně vytváří kopie obrázků. Pozorovatelé by se měli snažit popisovat pouze slovně, ne kreslit něco rukama do vzduchu nebo na zem.
Výsledné hodnocení by mělo být zaměřené hlavně na přesnost a ne na rychlost zkopírování.